Cykling er oplagt træning til at smide de overflødige kilo

står med cykel i solen

Cykling er en fleksibel og effektiv træningsform, når det kommer til at få smidt de overflødige kilo på kroppen. Den fleksible træningsform kan dyrkes hele året, hvor du kan nyde naturen i sommerperioden og bruge en spinningcykel eller kondicykel i vinterperioden.

Cykling giver dig masser af positive effekter, som du kan få glæde af i forbindelse med en slankekur.

De mange fordele ved cykling

Når du er på en slankekur, har du brug for at skabe harmoni imellem kost og motion. Du skal sørge for at vælge en træningsform, som giver dig mange variationer. Cykling byder på masser af træningsmuligheder, hvor du med fordel kan lave intervaltræning. Du kan sammensætte dine egne cykelprogrammer, som tilrettelægges i forhold til dit kostprogram og dit øvrige ugeprogram.

Den store fordel ved motionsformen er, at det er muligt for enhver at begynde på den. Alle mennesker kan begynde at cykeltræne som en del af en slankekur.

Der findes masser af funktionelle cykler, som kan tilpasses hvert enkelt menneske.

Når først du har anskaffet dig cyklen, som matcher dine krav og ønsker, skal du kun bruge en cykelhjelm til udendørs træning for at få glæde af de mange fysiske og mentale fordele ved træningsformen.

Iblandt de mest betydningsfulde fordele ved cykling findes:

  • Det er en effektiv kredsløbstræning, som gavner dit blodomløb
  • Effektiv træning til at forbrænde en masse kalorier på kort tid
  • Alle og enhver kan benytte sig af træningsformen
  • Då får en forbedret kondition og en øget udholdenhed
  • Du kan skræddersy dine egne træningsprogrammer
  • Du kan vedligeholde din træning både sommer og vinter

Som positiv sideeffekt vil cykling i naturen også gavne dig mentalt. Frisk luft og grønne omgivelser har en gavnlig effekt på hjernen, som frigør dopamin (også kendt som ”lykkestof”).

Træningsformen til det langvarige vægttab

Når du har et mål om at smide de overflødige kilo, er det ikke altid nok kun at fokusere på en midlertidig slankekur. Det har stor betydning for dig, at du vælger en træningsform, som du kan finde motivation og glæde ved i lang tid frem, så du kan holde vægten.

Med cykling får du en træningsform, som du kan dyrke året rundt, og du kan tilrettelægge din egne programmer i forhold til behov for belastning og ønske om distancer.

I forbindelse med en slankekur har intervaltræning en særlig gavnlig effekt. Du kan lave dit eget træningsprogram med intervaltræning, hvor du gradvist opbygger øget udholdenhed og får forbedret din kondition. Du skal træne og tilrettelægge programmer i forhold til dine erfaringer med motion og din aktuelle form. Det er vigtigt, au tilpasser programmet i henhold til din styrke og form samt i forhold til dine ambitioner. Dit program må ikke være for nemt, og det må samtidig ikke være for hårdt at gennemføre for dig. Du skal skabe tilpas belastning med din cykeltræning, samtidig med at du opretholder glæden og fornøjelsen ved at dyrke motionsformen.

Cykling og det personlige træningsprogram kan gøre, at du kan få smidt de overflødige kilo med.

Be the first to comment on "Cykling er oplagt træning til at smide de overflødige kilo"

Efterlad en kommentar

Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort.


*